Špatně se vám mixuje? Něco nefunguje? Zkuste si prosím Mixit pustit třeba v prohlížeči Edge, my to zatím opravíme. Omlouváme se!

Mixit podporuje sportovce: Laďka Jeřábková

Zdravá strava a sport jdou neodmyslitelně ruku v ruce, proto Mixit podporuje celou řadu sportovců a mnoho sportovců má rádo Mixit.  Sportovkyně a osobní trenérka fitness se specializací na kalistheniku, Mgr. Laďka Jeřábková, je jedním z našich fanoušků a my zase fandíme jí.

Laďku jsme pro vás vyzpovídali krátce po jejím návratu z Moskvy, kde reprezentovala Českou republiku. Na Mistroství světa ve Street Workoutu 2021 se umístila na 6. místě. 

1. Ahoj Laďko, přestože jsi osobní trenérkou s několikaletou praxí, tenhle rozhovor se dostane i k někomu, kdo tě nezná. Mohla by ses tedy v krátkosti představit? Co tě přivedlo dělat trenérku?

Ahoj Petro, děkuji za oslovení.  Jmenuji se Laďka Jeřábková a jsem sportovkyně a již pár let také zároveň trenérka zaměřující se na cvičení s vlastní tělesnou vahou. Mé primární odvětví se nazývá kalisthenika neboli také Street Workout. Sportu se věnuji odmalička, avšak tomuto typu cvičení jsem „propadla“ až před nějakými 6lety roku 2015 - tedy rok od nástupu na Fakultu tělesné výchovy a sportu UK. FTVS UK byla také rozhodující v tom, jaké povolání po vysoké škole zvolit. A má volba byla zcela jasná: Motivovat lidi k pohybu jako trenérka. Cvičení s vlastní tělesnou vahou na hrazdách, bradlech, kruzích, žebřinách, anebo jen na zemi se stává poslední roky k mé radosti populárním. V letních měsících spolu s klienty cvičím venku na čerstvém vzduchu na workoutových hřištích, což považujeme já i mí klienti za velký benefit. Mým ideálem je starořecká Kalokagathia neboli harmonie těla a duše, vytříbená mysl a zdravé tělo. Věřím v komplexnost, a proto se také tělem zabývám jako celkem, ne jeho částmi.

2. Jaké jsou tvoje nejlepší tréninkové a soutěžní výkony?

Soutěží a závodů už v mém životě padlo relativně hodně, a to v různých sportovních odvětvích. Co bych ale rozhodně vypíchla, jsou následující tituly a umístění:

  • Vícemistryně České republiky ve Street Workoutu 2020 a 2021
  • dvojnásobná bronzová medailistka 2019 a 2018 ve Street Workoutu
  • Akademická vícemistryně České republiky 2019 v OCR (překážkové závody) a účast na ME a MS v překážkových závodech (2018 v Dánsku a 2019 v Kelvedon Hatch), kde jsem nasbírala motivaci a inspiraci

Za jeden ze svých nejlepších výkonů mimo soutěže považuji maximální počet shybů nadhmatem na jeden zátah: 24. Dále pak 500 shybů za časový limit 1:24:30.

Nejčerstvějším a zároveň největším úspěchem je zmíněné 6. místo na Mistrovství světa ve Street Workoutu 2021

To jsou takové mé milníky, ale motivace je veliká a neustále je na čem pracovat!

3. Pamatuješ si ještě, jak jsi se ke kalisthenice dostala? Existují přece stovky dalších sportů, tak proč sis vybrala zrovna tenhle?

Pamatuji si to naprosto přesně :) Bylo to díky spolužačce na vysoké škole, Veronice Szabó, úspěšné sportovkyni na české i mezinárodní scéně. Přes ní a sociální sítě jsem se dostala ke svému 1. trenérovi, Davidu Rejlovi, a pak už to šlo samo. Kalisthenika mi spolu se studiem na FTVS změnily život!

Na tomto sportu mě zaujalo zejména to, že ho může dělat opravdu každý, a to téměř kdekoliv/ kdykoliv. Workoutových hřišť dnes existuje již spousta a nejste vázáni na žádnou otevírací dobu ani svazováni žádným vstupným. A přes zimu dnes už narazíte na spoustu fitek, které disponují vybavením na kali, mohla bych vypíchnout Fitness svět pod Palmovkou a Panther Gym Čakovice, kde funguji, nebo gymnastické haly. Nebo si prostě zacvičíte doma! Rovněž bych vypíchla jako benefit tohoto sportovního odvětví zdravotní stránku, cvičení bez vah nezatěžuje pohybový aparát a určitá cvičení mohou sloužit také v rámci rehabilitace. No a krom toho ještě na čerstvém vzduchu. Co víc si přát. 

4. Setkáváš se s názory, že posilování a workout je jen pro muže? Jak se na tebe vůbec dívá pánská populace?

Samozřejmě, téměř denně. Avšak zasvěcení vědí, že je to nesmysl. Cvičení je pro každého, kdo dbá o svou fyzickou zdatnost. Dívky a ženy se obecně často bojí, že jakmile jen sáhnout na činku, už jim rostou svaly. Obdobně je tomu tak i ve vztahu k hrazdám, na kterých s klienty visíme téměř nonstop. Snažím se dělat osvětu, že to skutečně tak není, ale zatím se tento náhled na věc bohužel nepodařilo zcela vymýtit. :D Zdravé samozřejmě je silové tréninky doplňovat i o aerobní a jiná cvičení, např. strečink.  Co se týče pánské populace často slýchám „Ty jo, to jsou ramena!“ :D :D 

5.  Mohla bys našim zákazníkům alespoň lehce načrtnout, jak trénuješ-kolikrát týdně cvičíš a kolik času ti odhadem zabere trénink?

Krom kalistheniky svůj pohyb doplňuji o běh, všelijaké ručkování, ale i cyklistiku, plavání a vysokohorskou turistiku. V zimě mám v oblibě běžecké lyžování a další sporty. K tomu všemu samozřejmě patří i náležitá regenerace, kompenzační cvičení a strečink. 

Silový trénink zařazuji 4 - 5x do týdne o délce trvání 1 - 2hodiny, záleží na sezóně a aktuálních preferencích. Běhat chodím 2 - 4x do týdne pod taktovkou Michala Buriana. 

Jen bych ideálně potřebovala, abych ke všem svým hobby a pořádně odvedené práci s lidmi měl den tak 30h+, haha. :D

6. Zařazuješ do tréninku i cviky na zlepšení mobility?

Ano, před každým tréninkem se dynamicky rozcvičuji, po tréninku staticky. 

Ve dny volna zařazuji někdy delší protažení na cca 30 min. Pro některé prvky je správná mobilita nezbytná (např. Back Lever na mobilitu ramen – obr.). Co se týče blahodárných sportů nezatěžujících pohybový aparát, vřele doporučuji plavání. Avšak POZOR-náležitou technikou! 

8. Kde bereš motivaci a energii každý den na sobě makat?

To je těžká otázka. Motivaci musí mít člověk v sobě, vnitřní. A za mě je i fajn mít nějaký vzor, ke kterému člověk vzhlíží. Osobně se pravidelně účastním různých školení a workshopů. Spolupracuji s řadou lidí a odborníků, takže člověk neustále čerpá nové a nové zkušenosti a setká se skvělými lidmi. Krom toho sama pořádám i výukové kurzy a kempy, které člověka vždycky nakopnou.

Předávání svých zkušeností a výsledky klientů mě nabijí pozitivní energií!

9. Na jaké závody se teď připravuješ a jaké výkony plánuješ předvést? 

Účast na Mistrovství světa byla pro mě ohromně motivační záležitostí, a také hlavním bodem sezony. Tu budu v následujících pár dnech uzavírat menšími OCR závody a zahájím pomalu ale jistě zimní přípravu. Následující rok mám v plánu účast na vícero zahraničních soutěžích a závodech. Tak snad bude doba, zejména ohledně Covid-19, pro konání takovýchto akcí příznivější.

10. Jak vypadá tvoje strava? Dodržuješ nějaký jídelníček nebo máš naprostou volnost?

Co se týče stravy, nedržím žádnou přísnou dietu. V období těsně před závody si jídlo více hlídám, ale obecně se držím pravidla „všeho moc škodí“. Pokud má člověk dostatečný energetický výdej a nechystá se zrovna na prkna bodyfitness, není za mě třeba jiné než zdravé, vyvážené stravy s podílem všech makronutrientů a dostatečným přísunem vitaminů. Člověk by měl rozhodně vědět, co jí. Líbí se mi heslo „Jez líp, ne míň“. 

11. Jak moc se podle tebe podílí strava na silovém progresu? Jaký je tvůj oblíbený MIX-IT produkt?

Jako převážně silová/ vytrvalostně-silová sportovkyně rozhodně preferuji stravu s větším podílem bílkovin a sacharidů. Avšak ani zdravé tuky nesmějí v denním příjmu chybět (ořechy, avokádo…). Na určitém bodě výkonnosti už strava může hrát opravdu velkou roli. Ráda si u vás míchám mix různých vloček, který mi poskytne dostatek komplexních sacharidů, abych měla energii i na náročný trénink. Zdrojem bílkovin je třeba syrovátkový protein, díky kterému jsem sytá na delší dobu, a zároveň mi poskytne potřebnou ochranu pro svalovou hmotu. Určitě nesmí chybět semínka a oříšky, které dodají správnou porci mikronutrientů. A moc ráda si mix obohatím o kvalitní hořkou čokoládu. 

Již v lednu 2022 se můžete těšit na mix namíchaný právě dle mých preferencí, a to pod názvem "WORKOUT MIX", který jsme sestavily společně s kamarádkou – vystudovanou nutriční terapeutkou (I. LF) Mgr. Veronikou Kuncířovou. 

12. Na závěr bych se ráda zeptala, jaké sociální sítě používáš a kde by tě naši fanoušci mohli sledovat či kontaktovat?

Pokud si chcete vyzkoušet, co kalisthenika obnáší,  naučit se mít kontrolu nad svým vlastním tělem, naučit se svůj 1. shyb/ jiný pokročilejší cvik, nebo se prostě na něco souvisejícího s Vašim tréninkem zeptat, neváhejte mne kontaktovat na facebookové stránce  https://www.facebook.com/LadkaJerabkova.trener  nebo Instagramu: https://www.instagram.com/ladkaj_calisthenics_coach/?hl=cs   

Video-ukázky:

MČR: https://www.youtube.com/watch?v=jAlVNqY0Ewc

Promo video: https://www.youtube.com/watch?v=8wyFhn001TY

Zpět na všechny články

0 Komentářů k článku Mixit podporuje sportovce: Laďka Jeřábková


Komentář

Další články

0 Košík Nahoru